vardagsfrenesi

onsdag, mars 01, 2006

Det är såhär det är...

Jag har rätt. När jag inte har rätt har jag rätt ändå. Skulle jag någonsin ha fel så är det ändå rätt.


Jag vill dessutom peka särskilt på att det är fel att kalla personer som är dumma, naiva. De är inte naiva, de är dumma och inget annat. Kanske korkade i så fall. Människor är dessutom inte så dumma som man tror, de är dummare.

Att försöka påvisa att alla skillnader mellan män och kvinnor är socialt situerade är inte bara dumt, det är korkat också.

Att gå på universitet eller högskola är inget tecken på vidlyftig intelligens. Det finns inga empiriska bevis för att intelligens och högre utbildning har något som helst samband. Dock finns det numera en amatörstudie utan någon som helst dignitet som pekar på motsatsen.

5 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se