vardagsfrenesi

lördag, mars 25, 2006

Välkomna tillbaka

Tydligen har jag varit så tråkig under en period att de flesta av råttorna flydde skeppet. Kanske inte helt sant, men en femtedel av er försvann under en period. Det verkar dock som att det börjar vända nu. Vinden har vänt, det går bra nu.

Den där sista meningen skall vi diskutera idag.

Vinden har vänt sjöng han en gång. Jag har aldrig riktigt fattat det där, menade han att vinden vände när han var ute och seglade med sin pappas 22fotare? Eller att BMW:n rullade något bättre i vinddraget på Östermalm?

Det går bra nu? För vem? Inte för mig, det är helt klart, jag har fått byta radiostation flera gånger den här veckan för att det råkar gå bra för honom. Fast å andra sidan kanske han menar att det går bra att byta kanal nu. Det är så jag ser det i alla fall.

Vill bara klargöra att det inte är jag som lyssnar på radio här hemma. Jag lyssnar på Jävlaranamma. De har bra texter:

"På måndan sa jag till min tjej, att på tisdan skulle jag ut
och spela lite kort med grabbarna och dricka en öl.
Men då sa min tjej dirrrekt att: det skulle jag inte"

17 sekunder är en bra tid på en låt. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Det går bra.

1 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se