vardagsfrenesi

måndag, mars 20, 2006

Old Times, Good Times


För nåt år eller så sen jobbade jag lite på olika Pressbyråer runt om i vår stad. Det har gett upphov till många sköna minnen, några tråkiga, men på det hela taget, väldigt få bittra.

Idag tänkte jag berätta om en hantverkare. Eller egentligen två, fast den ena sa aldrig nåt. Den andre slutade aldrig prata. Den tyste var liten och tanig, herre nummer två stor och bufflig. Lite stereotypt redan där kan man säga. Vår store hantverkare gillade dessutom träskor och hade en rätt ordentlig klyfta, även utan push-up behå. Om det nu tillverkas sådana för den delen av kroppen.

Frågade man honom om hur läget var fick man alltid svaret: "Hata (håååta på götebosska) Oscar. Hata. Livet hatar dig, det är bara att hata tillbaks"

Ja det är väl det jag minns. "Livet hatar daj, de e bara å hata tebax"

4 Kommentarer:

  • E det du som ritar bilderna ? (massmail har kommit förresten)

    Av Blogger ajja, at 11:58 em  

  • Jepps...hittade paintshop så nu leker jag lite...

    Av Blogger oscar, at 9:09 fm  

  • berätta nått om mej.

    Av Blogger M, at 11:33 fm  

  • Hehe. Bra inställning. Trodde alla alltid var goa och glada i Göteborg. Men nu fick jag det svart på vitt att det är en fasad och under det en flod av bitterhet. ;)

    Av Blogger S, at 2:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se