vardagsfrenesi

söndag, juli 23, 2006

Happy Birthday mr. President

När man fyller 15, fyller man moppe och lagligt ligga.

När man är 18 har man fyllt, körkort, folköl och fritidsgårdskrog.

När man fyller 20 fyller man bolag och tungt MC-kort.

Men vad fan är det när man fyller 25? Ångest, misär, risk för lårbenshalsfrakturer vid fall?

Nåväl det är bättre än att fylla 26, för då fyller man dyra tågbiljetter och telefonabbonemang.

Hursomhelst fyller jag ångest och lårbenshalsbrott imorgon.

Grattis din räv. Tackar.

14 Kommentarer:

  • Be Doris ta det lungt med dig så du inte faller istär och bryter nått din gamla jävla lilla faan. (Vad händer vid trettio då?? Kista och döden??)

    Grattis såhär i förskott :)

    Av Blogger ajja, at 9:09 em  

  • Glöm inte 21, då fyller man livstids fängelse.

    Av Blogger eff, at 12:37 fm  

  • Grattis din gamle ålarensare, det får mig att tänka på ett citat från Tjuvlyssnat.se. Citat måste vara hämtat från en Fritidsgårdskrog".

    Krog, Stureplan

    (Bartender ber en kille som ska köpa öl om legitimation).
    Bartender: Så du fyller år idag? Grattis!
    Tjej: Fyller du år idag?
    Kille: Ja!
    Tjej: Och du firar här av alla ställen?! När JAG fyller 18 ska jag ha världens fest på nåt bättre ställe!
    ...................
    Tjejen fick antagligen inte beställa någon mer öl...

    Av Anonymous Anonym, at 9:49 fm  

  • Tack ska ni ha, Ajja, Eff och KGJ, för jag vet att det är du, även om du är anonym. Gamle G-räv.

    Av Blogger oscar, at 10:28 fm  

  • Enligt mina matematiska beräkningar innebär det att det är idag du fyller år. Hadenäran!

    Av Blogger Brasved, at 11:48 fm  

  • Grattis din kroppkakskramare.

    Av Blogger eff, at 11:59 fm  

  • Gratulationer!

    Tungt mc-kort är vid 21 för övrigt. I övrigt stämmer allt. :)

    Av Anonymous Anonym, at 12:47 em  

  • Tackar, tackar. Du har så rätt caiman, men det är ouppfostrat att påtala andras fel :) Hoppsan nu gjorde jag visst det jag med.

    Update: Hittills har jag inte fått någon skinnväst

    Av Blogger oscar, at 2:03 em  

  • många vita kjolar med underblåst?

    hur som helst, grattis och ha den äran å allt!

    Av Blogger Chris, at 3:31 em  

  • Grattis som fan :)

    Av Anonymous Anonym, at 4:05 em  

  • Grattis Grattis! Är Harry 25-års presenten?

    Är så avis att jag nästan går i bitar över bullefnattvalpen ni ska skaffa.

    Av Blogger S, at 11:08 em  

  • Jag är ouppfostrad :)

    Skinnväst skaffar man sig vid den där lopp-marknaden mellan järntorget och "stället där bengans ligger vars namn jag inte kommer på nu på grund av en tillfällig black out"

    Där står gamla GAIS-rävar och kränger skinnvästar, även kallade just GAIS-västar.
    Jag har många, långa teorier om GAISarna i stan. Är du uttråkad och inte rädd för att bli ännu mer uttråkad nån gång så hör av dig!

    Av Anonymous Anonym, at 1:40 fm  

  • Ah inte så långt från där jag bor då, runt Bengans alltså. Ska genast se till att hålla mig borta därifrån.

    Tusen tack alla ni små söta vänner.

    Av Blogger oscar, at 9:58 fm  

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    Av Anonymous Anonym, at 6:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se