vardagsfrenesi

lördag, oktober 29, 2005

Hardly Working...

Vaknade hos A i morse, efter en mycket trevlig kväll med gott vin och ännu godare mat. Efter att A gick till jobbet satt jag och funderade en stund. drog därefter fram världens minsta laptop. Jag är inte säker men jag tror att den var tillverkad under mellankrigstiden.

Jag plockade fram en diger lunta kurslitteratur, skrev lite. Ringde ett par samtal, skrev lite, svarade på några sms, skrev några ord. Ringde några samtal. Köpte en pizza, ringde H, skrev några ord. Blev uppringd några gånger, skrev ytterligare några ord och på den vägen var det.

Jag fick faktiskt en hel del gjort. Dock så kändes det efter ett par miljarder telefonsamtal överflödigt att fly hem till A av den enkla anledníngen att hon saknar bredband. Kunde ju lika gärna MSN:at som att bekosta telefonräkningen.

Är vuxen idag. Ska inte gå ut för att jag ska studera imorgon. Har ändå inte råd med för mycket utsvävningar.

Och så var det ju det här med rökningen. Inte en enda, inte en snus, inte ens flugit på nån stackars rökare ute och försökt suga luften ur lungorna på densamme. Det här är nästan för lätt. Jävligt gött, men lätt.

2 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se