vardagsfrenesi

onsdag, oktober 26, 2005

Feeding Frenzy

Aha, sa den unge stilige mannen när han kom till köttdisken. Dansk Fläskfilé (säkert med ehec och ebola) 49:-/kg. Jag tar två. Så nu har jag mat igen. En massa kött. Inte så mkt grönsaker och en jävelmängd snabbnudlar. Dessvärre har jag ingen vidare fantasi gällande tillagning av ingredienserna. Jag har iofs brödmix också. Kanske borde baka idag.

Föreläsningsångest idag. Var inte så roligt. Eller jag hade roligt, men det var inte roligt. Det är nog mer en social grej att vara där egentligen. Se hur många man kan irritera på två raster och en kvart innan.

Har gått på en ny grej nu också. Nästan så jag inte vill berätta, ifall jag skulle misslyckas. Det går i alla fall ut på att man ska hjärntvätta sig själv att sluta vara hjärntvättad. Det är mycket positivt tänkande på gång och med min tämligen nyligt anammad livsfilosofi, passar det ju väl in. Det löser sig, det ordnar sig, bry dig inte så mycket, fundera inte så mycket på det. Allt blir bra till slut, eller så dör du. Värre än så kommer det inte att bli. Om du inte blir förlamad på något obehagligt ställe alltså, eller impotent. Fast det är ju nästan som förlamning.

Den nya grejjen är alltså ingen New-age-sak. Eller kanske, men det handlar om att bli en icke-nikotinist och tydligen ska det inte vara så svårt. Tänkte ge det ett försök i alla fall. Kan ju inte annat än misslyckas. Har inget att förlora. I´ll keep You Posted.

Onsdag 0830, sista cigaretten. Därefter inget nikotin. Klockan är nu 1333 och jag har inte känt av någon som helst abstinens än. Mycket märkligt med tanke på att jag knappt klarade en timme utan att röka innan. Inbillning.

4 Kommentarer:

  • Nu får du ett officiellt lycka till. Hoppas du klarar det :)

    Av Blogger Anna, at 2:21 em  

  • En får tacke!

    Av Blogger oscar, at 2:34 em  

  • Haha... Det är inte utan att man undrar om hon menar köttet eller nikotinet. Trodde ingen skulle gå på pastor Singers predikningar, men där ser man.

    Slutligen: Lycka till!

    Av Blogger -= R =-, at 2:52 em  

  • Jag tror hon menar köttet. Och tack.

    Av Blogger oscar, at 2:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se