vardagsfrenesi

måndag, oktober 24, 2005

Like a breeze in an ocean of...

....

Dags att bestiga berget. Får akta mig för glaciärsprickor och arga mongoliska bergsgetter
Syrenivån kan vara farligt låg, så lite syrgas kan komma väl till pass. Har dessvärre ingen Sherpa som kan bistå med lite hjälp. Men det får gå ändå.

Första baslägret är nått. Det löddrar fint av Yes i vasken. Jag känner mig segerviss trots att det är en ansenlig höjd som ska bestigas. Båda mina hjälpmedel är gröna, det ena är gult på ena sidan och har en något skrovlig yta på den andra. Porslin och metall blandat om vartannat, men jag ska segra.

För det är ändå ingen annan som vill ta hand om min jävla disk.

Där ser man hur mycket ens så kallade vänner är värda i nödens stund.

Ska köpa nya vänner. När jag ändå är igång ska jag köpa engångstallrikar och bestick. Glas likaså, man får inte glömma glasen.

2 Kommentarer:

  • May the force be with you, young dishwasher!

    ps. Bänkdiskare på blocket = ca 900:- ds.

    Av Blogger -= R =-, at 12:55 fm  

  • Thank you for tipset. Har dessvärre inte råd med ens 900:- i dagsläget.

    Av Blogger oscar, at 5:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se