vardagsfrenesi

måndag, oktober 24, 2005

Drumbones och drumbommar.

Pulkor, cymbraler och andra drumlor. Så stod det i ett skivkovolut en gång. Skivan var för övrigt inte speciellt bra. Cosa Nostra hette de visst. Strebers minus en död trummis alltså. Andra nämnvärda saker från konvolut:

*Steve Vai-Impossible guitar parts, Stunt guitar (Frank Zappa)

*Mattias "Ia" Eklundh- Vocals, guitar, plastic bags, cheap marimba sounds. primitive flute and a purple timer. Remote controls, hose clips and a Chinese Lady´s Finger Dildo. (Freak Kitchen)

* With your bitch slap rappin', and your cocaine tongue, you get nothing done (W. Axl Rose, detta stod i konvolutet till Appetite For Destruction-skivan men hamnade slutligen i texten till You Could Be Mine på Use Your Illusion II, 1991. Appetite släpptes 1987. Fyra år för att kunna använda en textrad? Hmm....

Varför vet jag såna här saker. Ska kontakta psykvården med en gång.

Sen kan man ju en massa tänkvärda texter också. Ett par tusen eller så. Önskar nästan att jag kunde byta ut lite av min "useless-knowledge" mot sociologi. Men nej då, så funkar det inte.
Ja ja, släpper en klassiker:

Skit var det förr, jävligare destovärre sen.
Men såhär jävla sämre har det tamigfaan aldrig varit dåligt.

Sug på den karamellen.

Ger mig av om en stund igen. Återvänder med ny kunskap inom sociologifältet i morgon eftermiddag. Hoppas jag. Men det ska nog gå. Önska mig lycka till.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se