vardagsfrenesi

tisdag, oktober 25, 2005

Some Girls Wander By Mistake...

Orkanen Mollgan(?) Var på besök utanför någon annans fönster imorse. Det var ett hårt regn som föll och solen hade flytt till varmare klimatzoner. Kort sagt en sån där höstdag som kan få vilken stekare som helst att idka "cordless bungyjump" från första våningen eller helt enkelt slänga sig handlöst ut på en cykelbana utan vare sig reflexhjälm eller kevlarväst. En dusch, lite frukost, lite eftertanke och sedan slog det mig: det löser sig. Det ordnar sig utan självdisciplin. Jag kan inte för mitt liv gå upp innan klockan nio på morgonen om det inte är av största vikt eller en absolut nödvändighet. Däremot kan jag vara vaken hur länge jag vill, dessutom behöver jag sällan mer än sex timmars sömn.

Stundande hemtentamen. Vid det här laget vet jag vad det innebär:
Rödvin,. gitarrspel, städning, matlagning, tvättstuga, virtuell kommunikation in absurdum och väldigt lite reellt arbete under eoner av tid.

Ser fram emot det. Behöver skriva en låt eller två. Behöver städa och tvätta. Behöver rödvin.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se