vardagsfrenesi

torsdag, oktober 27, 2005

Ändamålsblogg

Det här inlägget är i sin största del skriven för att hålla Steffos google desktop vid liv. Hört att han gillar det.

Valet mellan att skriva en tentamen, som jag tror handlar om organisationssociologi, eller att åka hem till min tant och idka samkväm verkar inte bli så svårt. Tentan kan vänta, det kan A också, men jag misstänker att A blir desto tjurigare vid en eventuell väntan. Och det kan man ju förstå.

Den som väntar på nåt gott, väntar aldrig lika länge som den som väntar på det bästa. Och det bästa är ju jag. För mig. För nån annan kanske det är en Mullberry-väska, eller en synth, eller en gitarr, eller en brandman. Men för mig är det mig. Eller kanske en gitarr ändå. Jag gillar ju gitarrer.

På tal om rökning? Vänta, det var ju ingen som sa nåt om det. Märkligt sätt att börja en mening på. Men nu funkar det ju: På tal om rökning, så lider jag inte av abstinens. Självförtroendet är gott och jag ser ingen som helst anledning till att någonsin mer röka. Hade lite medlidande med personer vid Marklandsgatan som rökte. Jag tänkte "stackars jävlar" när jag gick förbi. Det här kommer att bli riktigt pinsamt att bli påmind om ifall jag skulle misslyckas med att fortsätta att inte röka. Så nämn inget om det i såna fall. Tack.

1 Kommentarer:

  • Du vet att det finns ett märke som heter Mullberry. Tappar hakan.

    Av Blogger S, at 11:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se