vardagsfrenesi

tisdag, juli 25, 2006

Män är från Mars, kvinnor från Venus och trummisar från Pluto

Kommunikation är ett centralt tema i den här bloggen, liksom i många andra bloggar och forum.
En bra kommunikation är a och o i de flesta fall av mellanmänsklig interaktion. Det är nog de allra flesta överens om. Däremot finns det människor som påstår att det inte finns något sådant som en manlig eller kvinnlig kommunikation, andra säger att det möjligen finns, men att den i ett sådant fall är socialt situerad eller konstruerad. Ytterligare någon (jag) kan tydligt se skillnader i mäns och kvinnors kommunikation i ett historiskt perspektiv och då gå så långt tillbaka som stenålder och järnålder. Jag vågar dock påstå att det finns väsentliga skillnader, sedan skiter jag högaktningsfullt i vad de beror på. Jag är inte intresserad av orsaker, jag är enbart intresserad i att påvisa ett existerande faktum. Det finns skillnader. Stora skillnader.

Den största skillnaden verkar vara att kvinnor kan prata i en mindre evighet utan att säga något. Alls.

Å andra sidan känner jag på mig att mäns oförmåga eller ovilja att tala i längre perioder än, låt oss säga, ett reklamavbrott är ett bra komplement till den kvinnliga kommunikationen.

Dessutkom är trummisar överlag ett jävligt knepigt släkte. Det har empiriska studier visat. Alltid trevliga, men för det mesta exentriska.


Så, vem vill kasta första stenen?

5 Kommentarer:

  • Nu tar vi det jävligt passivt.
    På vilket sätt är vi trummisar exentriska?

    Av Anonymous Anonym, at 4:55 em  

  • De spelar trummor. Det i sig är jävligt excentriskt. De skulle ju kunnat göra något musikaliskt, men väljer att hamra på skinn och metall med pinnar.

    Precis lika excentriskt som de konstnärer som i stället för pensel använder penis och dricker thinner till frukost.

    Av Blogger eff, at 10:57 fm  

  • Trummisar är fan alltid skitskumma. Sett animal i mupparna nångång?

    Av Blogger oscar, at 10:59 fm  

  • äsch, ni är bara avundsjuka

    Av Anonymous Anonym, at 12:43 em  

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    Av Anonymous Anonym, at 2:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se