vardagsfrenesi

onsdag, augusti 02, 2006

Freeport

Jag är jävligt hungrig när jag stegar in i bilen för att hämta Doris på hennes jobb. Sådär hungrig så att magen redan för en kvart-tjugo minuter sedan vänt sig ut och in och ropar på mamma. Så jag kör lite lätt yr iväg, krockar nästan med en postbil, och känner hur magen skriker efter mat och ja, hmm, mamma.

Hursomhelst är jag jävligt hungrig.

Jag hämtar Doris och det visar sig att även hon är rätt hungrig, hon lär väl iofs inte nå upp i min hungerklass, men å andra sidan så skiljer sig våra magdimensioner åt rätt så väsentligt mycket. Vi åker till Kungsbacka för att förena nytta med motmedel mot en nära förestående svältdöd. Vi styr, eller jag styr, Doris har inget körkort, in på parkeringen vid Freeport och småspringer i regnet mot McDonald´s.

Där möts vi av en liten söt lapp, skriven med en rosa barntuschpenna:

Då vi har fel på våra fläktar kan vi dessvärre inte servera någon mat, men glass, milkshake, kaffe och läsk går fint.



De ska vara jävligt glada på Mcdonkens att jag glömde AK5-an hemma just idag. Jag stirrade ett av kassahjonen i ögat och gav ifrån mig ett hysteriskt filmskurksflin, innan Doris drog iväg mig till det andra matstället. Där de glömde vår order och vi fick vänta svinlänge på en torr jävla ciabatta med parma och någon italiensk jävla hittepå-ost. Som sagt, en jävla tur att jag glömde AK5-an just idag.

3 Kommentarer:

  • Jag tror Ronald McDonald hatar människor men älskar hamburgare...

    Av Anonymous Anonym, at 7:58 em  

  • Det är alltid usel service på det andra matstället på Freeport. Bojkotta! Fast nu kunde inte ni det.

    Av Anonymous Anonym, at 9:46 em  

  • NACKSKOTT!!

    Av Blogger ajja, at 11:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se