vardagsfrenesi

tisdag, januari 31, 2006

Är det verkligen sant?

Fick en ganska intressant fråga under dagen.

- Oscar du är ju därifrån nånstans. Kalmar alltså.
-Ja, svarade jag.
- Är det representativt för Kalmar att folk är sådär dumma i huvudet och dryga som hon, Jessica, i Big Brother?
- Javisst, det är så. Hon kanske är något mer dum i huvudet än de flesta i trakterna där och i Kalmar i synnerhet, men någonstans är det vad man får förvänta sig om man åker dit.

Och folk från Nässjö är drägg. Skåningar är danska. Stockholmare är dumdryga. Norrlänningar är korkade och folk från Linköping luktar lite illa.*

Naturligtvis inte sant, jag bråkar bara med er och tycker om er allihop.** Det finns säkert folk som är dumma och luktar illa överallt, även om jag inte genomfört någon empirisk undersökning gällande detta.

* Att jag inte nämnde Göteborgare är för att det hade varit för lätt och för att Doris kanske skulle hysa agg emot mig.

** Eller så vågar jag inte vara ärlig.



och så skulle jag ju utmana bonnjäntan. Så var det gjort också.

6 Kommentarer:

  • Jag luktar för tillfället ganska gott. Tycker i största allmänhet att vi här i stan inte har någon överdrivet dålig lukt. Du är välkommen att besöka staden för att inventera. Har en väl nedsutten Tomelilla du kan kinesa på.

    Av Blogger eff, at 9:55 em  

  • nu är min utmaning skriven. men jag körde en kombo av ovanor och synder. för att hålla mig på den flexibla sidan. yes sir!

    Av Blogger Anna, at 10:14 em  

  • en sak til: jag skrev fem, för det verkar vara det lite mer interbloggionella utmaningstalet.

    Av Blogger Anna, at 10:16 em  

  • Eff: Inte alls omöjligt, senast jag var i trakterna var jag på en fantastisk tillställning i mjölby och åt en ganska så god pizza i Linköping. Bor det bara -70-tals hårdrockare i Mjölby förresten, verkade så när jag var där. Mycket cowboyhattar och mustascher.

    Anna, det går bra. Chipsen var läskigast btw.

    Av Blogger oscar, at 10:36 em  

  • Tänker inte försvara Mjölby. Men vi här i Motala är förjäkla civilicerade och luktar som nyponrosor och är i regel inte lika aggresiva som Linköpingsbor (duckar). Dessutom har vi Brygget www.brygget.nu Gammal rock :) Eff och Oscar ni är jätte välkommna hit.

    Kul att ett smutskastar inlägg slutade med två inbjudningar :)

    Av Blogger ajja, at 11:03 em  

  • men skåningar är faktiskt feta och dryga Edward person kopior allihopa, och inte fan går det att förstå när dom(vi) kräker ur oss vår danskinspirerade dialekt
    Om vi är halvdanskar eller nordtyskar låter jag vara osagt, men ett jävla folk är vi

    Av Blogger IT-horan från Skåne, at 8:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se