vardagsfrenesi

torsdag, februari 02, 2006

Dags att vara någon annan.

Vid Gud att jag behöver iklä mig en annan mask än den vanliga i afton.

Jag stirrar stint på vinflaskorna och ölen. Vill så gärna ta en nu, med en gång. Vilket jag dessutom kommer att göra med all säkerhet. Det går troligen bra. Men, och här kommer det ett men. I afton är det parmiddag igen. Helt nya personer och garanterat jättetrevligt. Inga problem kan väl tyckas?

Klart inte. Förutom att jag måste upp 06,30 imorgon, ta mig med spårvagn, buss, taxi, flyg, bananbåt, färja och jet-ski till Mölndal för att hålla ett föredrag för otursamma klasskamrater.

Detta skall alltså bedömas. Och något säger mig att bedömningen: "Det hade kanske varit bra om du åtminstone vore något mindre bakfull i framtiden", inte är helt av godo.

Så idag ska jag idka självdisciplin var det tänkt. Tacka för mig i tid och kanske inte dricka mer än två-tre flaskor vin. Jag som tycker att det är tillräckligt svårt att inte förolämpa värden och låta bli att nypa värdinnan i ändalykten.

HUR ska detta gå?

4 Kommentarer:

  • Som vanligt :)

    Av Blogger ajja, at 9:59 em  

  • Just. Say. No.

    Av Blogger eff, at 11:00 em  

  • Du är välkommen att värma upp med min "A2 Öst Pictorial".

    Och may the force be with you, young beergulper!

    Av Blogger -= R =-, at 11:26 em  

  • Saknade visst en ironiflagga vid 2-3 flaskor, det blev en och ett glas.

    På det hela taget gick det dock bra idag. Sov kanske inte tillräckligt, men mådde heller inte så dåligt.

    Av Blogger oscar, at 1:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se