vardagsfrenesi

onsdag, februari 01, 2006

Såhär går processen till....

Det är sällsynt att jag egentligen har något att förmedla. Men relativt vanligt att jag har någon form av lust att skriva. Därför brukar jag börja med en rubrik. Sen får ibland rubriken bestämma innehåll, men för det mesta (tror jag) är den helt ovidkommande för brödtexten.

Det är lite en variant av att sätta pennan till pappret och sätta igång med vad som nu kommer ut. Idag vill jag skriva nåt intelligent om riskskansler Bodström, förlåt kamrat Bodström, ursäkta justitieminister Bodströms framtidsvision av ett Orwellskt samhälle. Men även om jag är någorlunda politiskt engagerad och kanske något bevandrad är det lite för krystat för mig att skriva om.

Istället kanske jag berättar om någon film jag sett, eller tv-serie, eller skiva, eller något som hänt mig på Ica. Ibland känner jag att jag kanske formulerat något smålustigt eller kanske roligt. Sällan är det just de sakerna som Ni upplever som roliga eller kommenterar om. Så mina eventuella lustifikationer kommer allt som oftast till av olyckshändelser.

Någon gång har jag funderat på att skriva något mer ingående om mitt egentliga liv. Vem är Oscar? Men inte ens jag är intresserad av den frågan, åtminstone inte sedan jag fann svaret. Min extremt konstiga familjesituation kommer troligen att antingen hamna i en bok eller på ett anteckningsblock hos någon Freud-inspirerad skrynklare.

Hur som helst så blir det som det blir i processen. Jag redigerar dock aldrig, om man bortser från ett och annat stavfel.

Och det verkar ju fungera, för ni är ju här och läser. Alla tre.

5 Kommentarer:

  • Jag läser som fan. Jag är i ärlighetens namn lite svag för ölänningar. Och så är du ju en rolig jävel också.

    Jag tycker definitivt du skulle ge dig i kast med Big Brother Bodström.

    Av Blogger eff, at 11:00 em  

  • Alltså. Jag gillade ju Führern Bodström innan han gick för långt. Han var ju karismatisk och hade ett sinne för retorik och verkade rätt besinnad.

    Det gick över sen. Men att skriva ett inlägg mot honom nu vore lite som att slå på nån som ligger ner med en darttavla målad på sig.

    Ganska tråkigt alltså. Återkommer när han försöker göra nåt i skymundan istället.

    O: ja det är väl du, du och eff då antar jag.

    Av Blogger oscar, at 11:19 em  

  • Här!

    Jämt typ. Det där med att låta överskriften styra, tror jag skriver på liknande sätt. Kan inte skriva brödtext om inte Överskriften är lagt. Knepigt.

    (Bodström e lite snygg, på nått slagt prettoplan)

    Fotnot: Jag funderar på att outa mig förresten, go Nonanonymus, vad fick dig att bestämma dig om att lägga in kort och hela svängen? Går man på tunn lina och måste vakta sina ord mycket?

    Av Blogger ajja, at 11:56 fm  

  • Sandra: Hej, haha inte bra alls d.

    Ajja: Jag tycker inte det, visst kanske man får väva in det lite om det är någon man vet läser som man uttrycker sig negativt om, men det gör jag ändå sällan eller aldrig. Sen får man väl stå för vad man skriver. Jag censurerar mig dock inte, utan skriver vad jag känner för och så får väl folk tycka att jag är dum i huvudet. Om det nu är någon som tycker det och rent statistiskt sett borde det vara så.

    Jag tycker att vi släpper anonymiteten om det känns bra. Jag har ju dessutom outat hela mig, efternamn, vad jag sysslar med, vilka jag hänger med i skola på fritid o.s.v. allt finns i bloggens historia.


    Hjälp! Tänk om nån galning söker upp mig, men det skulle du väl inte göra, Kock?

    Av Blogger oscar, at 4:11 em  

  • Haha jag misstänkte nästan det. Fast det hade varit roligare om det var typ förra veckan.

    Av Blogger oscar, at 4:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se