vardagsfrenesi

lördag, februari 04, 2006

Amputation?

Kvällen fick en rätt dramatisk vändning när Doris Honungsmåne bestämde sig för att diska. Det kan ju tyckas vara en god idé att sticka ner handen i diskhon ibland och virvla runt lite med en sån där liten gul svamp. Att vi sedan råkar vara ägare till de bräckligaste ölglasen i världshistorien gjorde att kvällens lugn avbröts något.

-Fan, fan, fan, hörs från köket.

Jag springer dit och observerar att antingen har hon målat om diskhon och delar av bänken eller så blöder hon rätt rejält. Tack och lov är hon sjuksyrra så vi har alltid bandage och plåster, sårsprit, ögondroppar, morfin och intravenöst dropp hemma.

Efter lite ihopplåstrande, en spårvagnsfärd och en kort men gnällig promenad äntrade vi axess-akuten för amputationen av vänster hands lillfinger. Fyra timmar senare lämnade vi akuten, en av oss ihopsydd och båda hungriga. Jag kommer aldrig att glömma Doris blick när Sjukssköterskan plockade fram bedövningssprutan. Eller darret på underläppen.

Under de här fyra timmarna hann jag fundera lite på i vilken Tv-seriestad jag skulle vilja bo. Jag pendlade lite mellan Stuckeyville och Springfield, men kom slutligen fram till att jag troligen passar bättre i gult skinn.

I vilken Tv-seriestad skulle du helst bo?

13 Kommentarer:

  • Stars Hollow!!!

    (gimore girls)

    Av Blogger Anna, at 4:00 em  

  • Hoppas Doris kör med dig nu :)

    Gilmore Girls.

    Av Blogger ajja, at 4:18 em  

  • Jesus, det kan du lita på att hon gör. Det är rent magiskt att förlusten av funktionen hos ett av de minsta fingrarna kan rendera i en oförmögenhet att använda resten av kroppen.

    Men snäll och chevaleresk som jag är ställer jag naturligtvis upp. Hon kommer dessutom att slippa diska de närmsta veckorna.

    Stars Hollow kan nog bli ganska tråkigt i längden. Var inne på det åxå, men även om jag gillar kaffe så tror jag att det hade blivit väl mycket av det goda.

    Hellre ett par Duff hos Moe.

    Av Blogger oscar, at 4:47 em  

  • bara jag som känner att "tv-seriestad" hamnar en bit under "amputerat finger" på prioriterings-listan?

    Av Anonymous Anonym, at 4:49 em  

  • Jag vill nog bara åt (hjärnsläpp) han, va han nu heter (Cafe´ägaren som Mamman e ihop med), hans enormt klumpiga gullighet. Annars hade jag nog velat vara i Will och Grace mest hela dagarna.

    Såja, Doris kan hon me :)
    Åh, dessutom har hon namnsdag om typ ett par dagar. (Fråga mig inte)

    Av Blogger ajja, at 4:49 em  

  • Luke!

    Av Blogger ajja, at 4:49 em  

  • Caiman: Amputation och amputation. Det var egentligen mer hon som försökte amputera sig själv från sitt finger.

    I själva verket handlade det om tre stygn i fingret och inga bestående med.

    Av Blogger oscar, at 4:54 em  

  • caiman: Briljant idé faktiskt. Gör du mig sällskap på Moe´s?

    Av Blogger oscar, at 8:46 em  

  • Jaha, vilken tur att det gick såpass bra för henne :)

    Ja isåfall får jag väl säga att jag helst skulle bo i OC-staden bara för att direkt ta alla pengar jag måste ha för att ha råd att bo där och flytta nån annanstans.

    Av Anonymous Anonym, at 8:47 em  

  • caiman:

    skönt ologiskt tänkande. jag är med dig! plus at man får kalla alla som bor där för newpsies!

    Av Blogger Anna, at 1:27 em  

  • Åh...fast nu när jag tänker på det så väljer jag Stars Hollow ändå bara för att få anlita Kirk hela tiden.

    Av Blogger Anna, at 1:28 em  

  • Jag skulle inte passa i Simpsons-gult. Så jag väljer staden i Sex and the City. :)

    Av Blogger S, at 11:38 em  

  • Roswell

    Av Blogger Curiosa, at 8:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home


 
Bloggtoppen.se